Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Maggio 15, 2025

14 Novembre 1974

Empire Pool, Wembley, Inghilterra.

“Dopo circa cinque minuti dedicata a un’elaborata accordatura, la band attacca con il primo brano, una nuova composizione intitolata Shine On You Crazy Diamond. E’ molto lenta, piuttosto carente di inventiva melodica: ogni nota indugia sospesa in quella maniera stentata, tipicamente sinistra, che tende a caratterizzare i Pink Floyd quando sono senza ispirazione. A questo avvio decisamente modesto fa puntualmente seguito il secondo dei tre nuovi motivi presentati in questa sezione. Raving And Drooling è sostenuta da un ritmo in qualche modo simile a quello del battito del cuore umano e contiene parecchie altre trovate tipiche dei Floyd. Quindi ecco Gotta Be Crazy, magmum opus di questo incerto triumvirato, con una melodia abbastanza soddisfacente; un seducente accordo in minore della chitarra di Gilmour, che si esibisce anche come cantante. Purtroppo, come sempre, i Floyd tirano in lungo le canzoni il doppio del necessario. La seconda metà è, ovviamente, dedicata per intero a Dark Side Of The Moon e impreziosita dalla proiezione di uno speciale filmato come accompagnamento visivo alla musica. In chiusura la band lascia il palco fra entusiastici applausi. Infine torna per un bis – niente ‘grazie’ o cose del genere – ed esegue Echoes. Gli effetti visivi sono ora relegati a sfere di luce verde proiettate sul grande schermo.” (NME)